fbpx

41 elképesztő Tiktok tény és statisztika

Akik számára újdonság a TikTok, ez egy videomegosztó platform, amely a Spotify, a Snapchat, a Vine és a Twitch elemeinek keveréke egyetlen applikáción belül. A felhasználók 15 és 60 másodperces videókat tölthetnek fel, amiket  különböző effektekkel, szűrőkkel és zenével egészíthetnek ki, hogy a kreativitásuk megoszthassák a világgal.

 

1) A TikTok egy kínai app, ami Kínában nem elérhető


Kezdjük az alapokkal és nézzük meg TikTok tulajdonosát. A ByteDance egy pekingi, kínai székhelyű vállalat amely 2012-ben indult. Noha kínai tulajdonban van, érdekes módon a TikTok app egyáltalán nem érhető el Kínában a cenzúrázási korlátok miatt. A kínai felhasználók a Douyin nevű klón appot használhatják, ami viszont csak kínai telefonszámmal aktiválható ,vagyis a TikTok kínában Douyin, ami az eredeti platformja a TikTok-nak. 

(TikTok)

 

2) Az alkalmazást 1,5 milliárd alkalommal töltötték le.

 

És hány TikTok havi aktív felhasználó van? A havi letöltéseket tekintve a TikTok sokkal jobban teljesít, mint a YouTube és a Snapchat, amelyek sokkal régebben óta vannak a piacon. Ennek ellenére, bár a letöltések száma meghaladja az 1,5 milliárd darabot, ez nem jelenti azt, hogy a TikTok-nak ilyen sok felhasználója lenne.

 

3) 200 napot vett igénybe, amíg a kínai fejlesztői csapat elkészítette a Douyin-t  (a TikTok eredeti verzióját)

A ByteDance sikere nem a TikTok-kal kezdődött – a Douyin appot kevesebb, mint egy év alatt fejlesztették le és alig egy év alatt érte el a 100 millió felhasználót és a napi 1 milliárd videót megtekintést. Mindezt pedig egy évvel a TikTok elindítása előtt.

 

(Walkthechat)

 

4) A ByteDance 1 milliárd dollárt költött a Mucial.ly felvásárlására.

Hogyan vált a TikTok annyira népszerűvé? 2017. november 9-én a platform tulajdonosa, a ByteDance közel egy milliárd dollárt fektetett a musical.ly, az amerikai tizenévesek körében népszerű alkalmazás megszerzésébe. Ezzel hatalmas löketet kapott a TikTok növekedési görbéje. 

(A Wall Street Journal)

 

5) Hivatalosan 2017. szeptemberében lépett piacra

Tehát mikor jelent meg a TikTok? A platformot nemzetközileg, 2017 szeptemberében indították el. Nem kellett sok ahhoz, hogy a top közé bekerüljön.  2018. január végén már az első számú ingyenes alkalmazás volt Thaiföldön és számos más országban.

(Thailand News)

 

6) 188 millió új felhasználót szerzett 2019 első negyedévében

2019 első negyedévében a TikTok lett a harmadik legjobban letöltött alkalmazás a világon, és az egyetlen az öt alkalmazás közül az top 5 népszerűségi listán, amely nem a Facebook tulajdonában van. A TikTok statisztikái ebből az időszakból azt mutatják, hogy az alkalmazás elérte az egymilliárd letöltést, beleértve az iOS és az Android készülékeket.

 

7) Több mint 500 Millió aktív felhasználója van.

Szinte őrültnek tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy hány ember használja a TikTokot mindössze három évvel az indulást követően. A havonta aktív felhasználók száma körülbelül 500 millió. TikTok így népszerűbb, mint a Reddit (330 millió havi aktív felhasználó), a Twitter (330 millió havi aktív felhasználó) és a Snapchat (294 millió havi aktív felhasználó).

(Datareportal)

 

8) 60 millió aktív felhasználója van az Egyesült Államokban.

A TikTok demográfiai adatai azt mutatja, hogy az Egyesült Államokban a 60 millió havi aktív felhasználó közül 60% -uk 16–24 éves, 26% -uk 25–44-es, 80% -a pedig a 16–34-es tartományba esik. Ezenkívül az Egyesült Államokban a TikTok-ot használók körülbelül 60% -a tartozik a Z generációhoz. A felhasználói bázis túlnyomórészt nő; Az Egyesült Államok adatai szerint a felhasználók 60% -a nő.

 

9) A felhasználók 41%-a 18 és 24 év közötti.

A TikTok egy tizenévesek számára kialakított platform. A fiatalabb emberek teszik ki a felhasználói bázis többségét: az összes globális felhasználó kétharmada 30 év alatti. Ezen túlmenően a felhasználók 41% -a 18–24 éves, és a havi aktív felhasználók 60% -át képviseli

 

10) Az alkalmazás népszerűbb az Android használók körében.

Az Egyesült Államokban a Google Play letöltése 70% -kal növekedett a harmadik negyedév és a negyedik negyedév között. A TikTok tavaly végén a Google Play Áruház vezető alkalmazásáva vált. Bár a Google Playen a letöltések száma majdnem a háromszorosa, a Google Play domináns szerepe valószínűleg az India mobiltelefon-piacnak tulajdonítható, amely nagyrészt az Androidokat támogatja az iPhone-okkal szemben.

 

11) Naponta átlagosan 52 percet töltenek az applikáció használatával. 

Csak összehasonlításként ebben a Facebook vezet napi 58,5 perccel, az Instagramon 53 percet, míg a Snapchat-en 49,5 percet

 

12) 141 országban, 75 nyelven érhető el.

A TikTok 141 országban és 75 nyelven érhető el. Ezek a számok tartalmazzák az alkalmazás ázsiai piaci verzióját is, a Douyin-t. Ha azon gondolkodsz, hány országban nem elérhető az alkalmazáshoz, a válasz csupán 14.

(Apptrace)

 

13) Az aktív felhasználók 90%-a naponta egynél többször nyitja meg az alkalmazást.

A TikTok számai nem azt mutatják, hogy csökken az app népszerűsége. Sőt, a felhasználók aktívabbak, mint valaha.  Nem sok alkalmazás büszkélkedhet felhasználóinak 90% -ával, akik naponta visszatérnek. Ez nem jelenti azt, hogy az összes felhasználó 90%-a aktív, de aktív felhasználók napi szinten használják.

(Oberlo)

 

14) Az „Old Town Road” Lil Nas X dalának sikere a TikToknak köszönhető..

Ha úgy gondolod, hogy a TikTok nem használható fel promóciós célra, akkor szörnyen tévedsz. A zeneszerzők ugyanis ebből hatalmasat profitálnak. Az egyik legnépszerűbb TikTok zene a Lil Nas X dal, amely annyira népszerű lett a platformon, hogy 2019-ben egy ponton elérte a Billboard Hot 100 első számú helyét.

(BuzzFeedNews)

 

15) A marketingszakemberek mindössze 4% -a használja a TikTok alkalmazást.

A fenti példából kitűnik, hogy a TikTok kiváló csatorna lehet a marketingnek. Ennek ellenére a video marketing cégek többsége még nem ismerte fel a lehetőséget; csak 4% -uk építette be a TikTok-ot marketingterveibe és stratégiájába.

(Filtergrade)

 

16) A TikTok 4 típusú hirdetést kínál.

Hogyan termel bevételt a TikTok? A válasz egyszerű: reklámból. A kínált hirdetési típusok pedig a beépített natív hirdetés, a márkázás, a hashtag challenge és a brandelt lencsék.

 

17) A TikTok hirdetések legnépszerűbb típusa a hashtag kihívások.

A beágyazott natív tartalom hirdetései hasonlóak a TikTok más tartalmához: átugorható és 9-15 másodperc hosszú. A márkaátvétel lehetővé teszi, hogy egy adott márka egy napra átvegye az alkalmazást, amelynek során a felhasználók képeket, videókat és GIF-eket hozhatnak létre a márkához kapcsolódóan. A márkás lencsékkel pedig a felhasználók márkához kapcsolódó szűrőket alkalmaznak videóikon.

A TikTok hirdetések legnépszerűbb formája olyan hashtag kihívásokkal rendelkezik, mint a GUESS. Pletykák szerint az ilyen típusú hirdetésekért napi 150 000 dollárt fizetnek.

(Business News Daily)

 

18) A 2,5 millió követővel rendelkező TikTok influencer posztonként átlagosan 800 dollárt keres.

Mint minden más közösségi média platformon, az egyének számára a bevételszerzés nem olyan egyszerű. A 2,5 millió vagy annál nagyobb követővel rendelkező TikTok befolyásos fejenként 500-800 dollárt is érhet. Az Instagram influencerek viszont átlagosan 100 dollárt keresnek 10 000 követőnként. https://www.konstructdigital.com/social-media/tiktok-stats-roundup/

(Moon Dust)

 

19) Havonta 17 milliárd megtekintés.

Nincs jobb adat, mint a TikTok marketing potenciáljának bemutatása; a platform szerint havi videómegtekintésük átlagosan 17 milliárd volt. Összehasonlításképpen: a YouTube havonta körülbelül 150 milliárd megtekintést ér el.

(Variety)

 

20) A TikTok 275% -os felhasználói növekedést mutatott 2018 decemberében.

Sikeres év volt 2018 a TikTok számára, mivel az új felhasználók folyamatosan elárasztották a rendszert. 75 millió új felhasználó érkezett csak 2018 decemberében, ami valószínűleg soha nem fog megismétlődni.

(SensorTower)

 

Tiktok növekedési stratégia: visszafejtve

Mi áll a Tiktok meredek növekedése mögött? Milyen stratégiák és Growth Hackek segítik a z új közösségi platfrom terjedését? Publikus adatokból visszafejtjük a működét és elmagyarázzuk a miérteket.

Még több érdekes adat a TikTok-ról

21)  63% -nak tetszett valaki más videója.

22) 63% kezdett követni valakit.

23) 55% töltött fel egy videót.

24) 54% kommentálta valakinek a videóját.

25) 50% osztotta meg valakinek a videóját egy másik közösségi hálózaton.

26) 43% töltötte fel a „Duet” videót.

27) 41% töltött fel egy „React” videót.

28) Hírességek is jelen vannak a Tiktok felhasználók között:

29) Naponta több, mint 1 millió videó kerül lejátszásra.

30) A TikTok létrehozott egy alkalmazáson belüli e-kereskedelmi funkciót is.

31) Az amerikaiak több mint 23,1 millió dollárt költöttek a TikTok virtuális valutájára 2018 óta.

32) A #RaindropChallenge több mint 978 millió megtekintéssel rendelkezik.

 

33) 500 000 dollárt vesztett, amikor ideiglenesen kitiltották Indiából

2019 vitatott év volt a TikTok számára, mivel jelentős biztonsági, adatvédelmi és adatvédelmi aggályok merültek fel az alkalmazás kapcsán. 2019. április 3-án egy indiai bíróság úgy határozott, hogy az alkalmazás a gyermekeket szexuális ragadozóknak, pornográf tartalmaknak és internetes zaklatásnak teheti ki, és április 17-én az indiai kormány blokkolta az alkalmazás letöltését (a meglévő felhasználókat ez nem érintette).

34) Jimmy Fallon #TumbleweedChallenge kampánya során hét nap alatt 8000 videót készített, több mint 9 millió megtekintést ért el.

35) Több mint 5 millió #InMyFeelings kihívás videó található az alkalmazásban, az Instagramon található 1,7 millióhoz képest.

36)  A TikTok 2020-ban a biztonságra és a visszaélésekkel szembeni védelemre fog összpontosítani.

37) Kevesebb, mint 18 hónap alatt az amerikai felnőtt TikTok felhasználók száma 5,5-szeresére nőtt.

38) 179,9 millió dollár bevételt hozott 2019-ben.

39) Összes bevétele eddig 247,6 millió dollár volt.

40) Időközben az anyavállalatát 75 millió dollárra becsülik, ez a világ legértékesebb induló vállalkozása.

41) Az 50 legnépszerűbb “Tiktokkernek” több követője van, mint Mexikó, Kanada, az Egyesült Királyság, Ausztrália és az Egyesült Államok lakosságának összesen

 

Egyelőre ugyan csak 4%-os az üzleti felhasználása,  ez a szám folyamatosan növekszik. Hazánkban például a Pölöskei szörp töltött fel videót. Marketing ügynökség hirdetései már láthatóak.

 

Hogy miért terjed fénysebességgel?

Elmondhatjuk, hogy a TikTok alkotói igazán nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy valóban megértsék a fiatalabb generációt, mint a konkurens alkalmazások. Mivel a célközönséget a kezdetektől fogva pontosan meghatározták, megértették a korcsoportnak a szokásait, mi az ami igazán fontos számukra és ennek tudatában létrehoztak egy alkalmazást, amely kielégíti az igényeiket. A TikTok lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vicces videókat készítsenek és megosszanak, miközben énekelnek, táncolnak vagy szinkronizálják kedvenc dalaikat. Ez lehetővé teszi a fiatalabb közönség számára, hogy kreatív módon kifejezzék magukat, akár táncolással, énekléssel, vagy a humor erejével. Nem meglepő, hogy miért okozott olyan nagy hype-ot a világ tizenévesei körében.

Ha szeretnéd tudni miért okoz függőséget a használata, miért tudott ilyen gyorsan terjedni és mi a Growth stratégiájuk? Olvasd el a Tiktok növekedési stratégia: visszafejtve cikkünket!

Források:

https://99firms.com/blog/tiktok-statistics/#gref

https://mediakix.com/blog/top-tik-tok-statistics-demographics/

https://www.omnicoreagency.com/tiktok-statistics/

 

beatrix@growthhackers.hu

A Magyar Growth Hacking Hub társalapítója. Digitális Hirdetési tanácsadóként tevékenykedtem Magyarország egyik legnagyobb médiavállalatánál. Olyan felületeken dolgozhattam, mint az NLC, NoSalty, 24.hu, Cosmopolitan, Vezess.hu, Krémmánia, de kampányok között szerepeltek pl.: NN Biztosítás, Praktiker, Szallas.hu, Elittárs. Tekintve, hogy több tízezer fb hirdetést teszteltem, elmondhatom: "Egy cicás képpel és a piros színnel bármit el lehet adni"

Copy link
Powered by Social Snap