Growth Mindset magyarul a Growth Hacker által alkalmazott marketing szemléletmód, melynek célja a fenntartható növekedés.
A szervezeti növekedésre specializálódott, jellemzően online marketing szakemberek gondolkodásmódját és módszereit fejezi ki.
Ha körbenézel a világban, hogy milyen cégek adoptálták ezt a fajta növekedésorientált szemléletet, akkor a LinkedIn, Uber, Atlassian, Pinterest, Airbnb, Tesla, Slack és számos más nagy név növekedési grafikonjainak teteje a világűrig ér. Ez azért elég jól hangzik, lássuk be. Egyre gyakoribb, hogy nagy cégek döntéshozói – vagy startup vállalkozások esetén a befektetők – megkérik az ügyvezetőiket, hogy fektessenek growth csapatokba.
Growth Mindset jelentése
A growth mindset magyarul növekedésorientált személetmód, ami a growth hacking gondolkodásmódja. Ugyan Sean Ellis fektette le a growth hacking alapköveit, egy Eric Ries nevű szakember segített népszerűsíteni azt a tömegek számára.
Eric “The Lean Startup” című könyve előtt a tech és szoftverközösségek voltak az egyetlen helyek, ahol az emberek képben lehettek a growth hacking gondolkodásmód alapjaival és magjával. Eric feltette a kifejezést a térképre azzal, hogy formalizálta, hogyan lehetne alkalmazni bármilyen méretű és bármilyen iparágban működő vállalkozás esetén.
Az egyik legfontosabb témája a könyvnek a növekedés 3 motorjáról szólt. Ez a három alappont a legmegbízhatóbb módja cégek számára a vásárlói akvizíció felskálázására. Viszont a háromból egynél többet jól(!) csinálni egyszerre, az közel lehetetlen.
A growth hacking bármilyen feladatra ráhúzható állandó ciklust jelent. A folyamat azzal kezdődik, hogy elemezzük és megértjük a meglévő adatainkat, például a forgalmat, annak eloszlását, a landing oldalak teljesítményét, a bevételeket, a minimum bruttó árrést, stb. Ezt követően hipotéziseket állítunk fel, hogy egy konkrét folyamat miért és miért úgy zajlik le. Hipotézisre jó példa: “szerintem azért csökkent 15 százalékkal az új vásárlók száma 3 hónap alatt, mert az új termékekre nem állítottam be email remarketing automatizmusokat”. Ha a hipotéziseinket felállítottuk, utána priorizálunk az ötletek között. (Priorizáláshoz általában az ICE score-t használjuk, ami a várt hatásfok + költség + kivitelezés nehézsége alapján segít rangsorolni – a szerk.)
Az előre sorolt ötletekből teszteket futtatunk. Ilyen teszt lehet egy gomb átszínezése, automatizmusok bevezetése, új tartalmak tesztelése, új árazás A/B tesztelése, ingyenes szállítás / fizetős szállítás konverziókra vetített hatékonysági foka, új vásárlói perszónára egyedi kampány felállítása, lényegében bármi. A tesztek végén pedig kielemezzük és kiértékeljük azokat. Ha sikeres volt, akkor újra megnézzük, hogy hol tudunk javítani a növekedésen. Ha a teszt nem volt sikeres, akkor egy új hipotézist, új ötleteket kell kidolgoznunk.
Olvasd tovább. Miért és hogyan építsünk fel egy Growth Csapatot
Olvasd a Blogunkat
Growth Hacker blog
Célunk, hogy bemutassuk és megértessük a growth hacking lényegét, lehetőségeit és eszközeit a hazai szakemberekkel, vállalkozókkal és nagyvállalatokkal. A blogunkon és hírleveleinkben rendszeres és tematikusan rendezett tartalmakat kínálunk többek között olyan témákban mint: growth hacking, social media, online marketing, keresőoptimalizálás (SEO), marketing automatizálás, Content Marketing, e-commerce, értékesítési tölcsérek, analitikák, esettanulmányok, miegymás.
-
Magyar Podcast Útmutató 2021
Amikor először találkoztam, még tizenévesként, a podcast műfajával, leginkább frusztrált. Bele-belehallgattam egy-egy adásba az iTunes-on, de hamar fészkelődni kezdtem. A pure audiotartalom annyi mentális energiámat
-
Clubhouse: A tudatosan felépített unikornis
Első alkalommal, amikor beléptem a Clubhouse-ba, egyből rátapadtam az apró trükkökre, onboardingra és viral loopok morzsáira, mintha tudatosan és zsigeri szinten űzné a csapat a
-
LISN: Az év kreatív megoldása díjas audiomarketing platform [HANGOSCIKK]
Bemutatjuk a LISN projektet, amit a COVID-19 hozott el és keltett életre 2020-ban, valamint még a ebben az évben két díjat is kiérdemelt, köztük az
-
Hogyan vezess Heti Growth Meetinget és miért? [HANGOSCIKK]
A heti Growth meetingek során egyre inkább rákényszerül a csapat, hogy olvasson a múltbéli tanulságokból és meg inkább éhes legyen a friss adatokra. Ugyanis minél
-
Ötcsillagos ügyfélszolgálat: Hogyan kezeljük a reklamációt és a dühös ügyfelet? [HANGOSCIKK]
Ha egy ügyfélszolgálat proaktív a panasszal szemben, akkor a felhasználóban tudatosul, hogy hiba esetén számíthat a korrekt hozzáállásra. A megértő és támogató fellépés pedig képes
-
Megnéztem a Google hivatalos Growth Hacking webinárját. Ezt tanultam belőle.
A Google évek óta tart különböző ingyenes online képzéseket a Google Partner Academy keretén belül. Az oktató anyagok között az Google Ads, SEO, Analitika vagy