Milyen Account Based Marketing eszközök vannak, és melyiket használjam? Az Account Based Marketing, avagy B2B kommunikáció újragondolva cikkünk megírása után többen is megkérdeztetek, szóval összegyűjtöttünk pár eszközt. A gyűjtemény érdekessége, hogy nem csak a leírásokat hoztuk el, hanem a felhasználói véleményekkel együtt mutatjuk be a különböző platformokat.
Hét ABM program, amit érdemes ismerned
6sense
A 6sense egy Account Engagement platform, amely az AI, a Big Data és a gépi tanulás alkalmazásával erősíti a B2B értékesítést.
Az eszköz használatával:
- felismerhető a rejtett vásárlói magatartás,
- segít az accountok kiválogatásában, és
- perszonalizált, multi-channel, multi-touch kampányokat is futtathatunk.
Az eszköz feltárja azokat a viselkedéses adatokat, amelyek mentén a sales csapat hatékonyabban tudjon működni. Használatával megnövelhető a sales lehetőségek száma, növelhető a deal mértéke, előnyt jelent versenyhelyzetekben, és segít az üzletek gyakoribb lezárásában.
6sense felhasználói vélemények
Tetszett
- saját ABM adatbázist épít,
- azonosítja a vásárlási magatartást mutató accountokat,
- rendszerezhetők a feladatok,
- a célzott kulcsszavak segítenek célcsoport definiálásában,
- megmutatja az accountok által felkeresett versenytársakat,
- a grafikonok jelzik a leghatékonyabb marketingüzeneteket.
Nem tetszett
- időigényes a fiók beállítása,
- a platformon belüli navigálás alkalmanként problémás,
- a javasolt iparági kulcsszavak alkalmanként túl általánosak,
- alkalmanként elavult kapcsolati adatok.
LeanData
A LeanData azokat az adatokat szállítja, amelyek segítik a szoftver használóit a megfelelő accountokkal való kapcsolatfelvételben.
A platform segítségével összehangolhatók a marketing és értékesítési célok, valamint a bevételszerző műveletek.
Ha szeretnéd látni az adat-folyamatokat, a LeanData segít ebben. A szoftverrel elkészítheted a teljes Go-To-Market tervedet, végrehajthatod, és hozzáférhetsz a teljesítményelemzésekhez.
LeanData felhasználói vélemények
Tetszett
- rendkívül könnyen használható, rugalmas és hatékony,
- praktikus folyamattervezés,
- kimagasló ügyfélszolgálati támogatás,
- pontosan rendszerezi az accountokat,
- remekül működik az automatizáció, de manuálisan is tisztítható az adat.
Nem tetszett
- az árazás magas, igaz, megtérül az alkalmazása,
- csak azok tudják használni, akik megfelelő oktatást kaptak,
- nem minden esetben szűrhető az adatbázis,
- az adatok kezelése alkalmanként nehézkes.
Marketo Engage
A Adobe Marketo Engage könnyen használható, hatékony és teljes körű marketingszoftvert biztosít, amely a gyorsan növekvő kisvállalatok és a nagyvállalatok működését is támogathatja.
Egy integrált megoldást kapunk kézhez, amelyben a social media folyamatok automatizálásán keresztül ésszerűsíti a marketingfolyamatokat. Több kampány, jobb minőségű vásárlásra kész accountok, hatékonyabb értékesítési folyamatok.
A platform egy erős technológiai háttérrel, átfogó szolgáltatásokkal és szakértői útmutatásokkal támogatja az Account Based Marketing folyamatokat.
Marketo Engage felhasználói vélemények
Tetszett
- felhasználóbarát platform,
- egyszerű. letisztult, könnyen kezelhető,
- jó minőségű landing oldalak, email sablonok és mobiloptimalizálási funkció,
- remek social integrációk,
- átlátható, praktikus riportok,
- sokan használják, segítőkész közösség.
Nem tetszett
- más eszközökhöz képest, a szegmentáció lehetne jobb,
- nehezen tanulható a használata,
- az interfész korszerűbb is lehetne,
- kisvállalkozások számára drága,
- alkalmanként lassú ügyfélszolgálat.
HubSpot
A HubSpot neve valószínű, hogy sokak számára már ismerős, a szolgáltatásain túl remek blog tartalmaival támogatja a marketing szakmában dolgozó kollégákat.
Az elismert inbound CRM platform, ígérete szerint használatával:
- a weboldaladra több látogatót hoz,
- növekszik a potenciális leadek számal, és
- összességében növeli a látogatói élményt azáltal, hogy a látogató könnyebben eljut személyre szabott tartalmához.
Kínált all-in-one típusú szolgáltatásai: a marketing, sales, tartalomkezelési és az ügyfélkapcsolati folyamatok támogatása.
HubSpot felhasználói vélemények
Tetszett
- könnyen kezelhető,
- kisvállalkozások számára is elérhető,
- kezdők számára is könnyen használható,
- gyorsan lehet reagálni a különböző account csoportokra,
- komplex, egy helyen kezelhető a CRM adatbázis, weboldal, tartalmak és hirdetések,
- automatizálható folyamatok.
Nem tetszett
- kevésbé személyre szabhatóak a riportok,
- az ügyfélszolgálat nem érhető el a nap minden órájában,
- alkalmankénti follow-up elakadások manuális beavatkozást igényelnek,
- az UI rendszeres változása kellemetlen egyes felhasználók számára.
ZoomInfo
A ZoomInfo mondása szerint ötvözi a világ legátfogóbb üzleti adatbázisát a legjobb technológiai megoldásokkal. Célja támogatni a go-to-market stratégiát úgy, hogy 360 fokos képet ad az ügyfelekről, a leadekről és az értékesítési lehetőségekről.
A munkafolyamatokba beépített robusztus funkciók és integrációk alkalmazásával a platform célja:
- potenciális ügyfelek szállítása az értékesítési és marketing csapatok számára,
- lezárt értékesítési ügyletek növelése,
- hatékonyság növelése,
- átláthatóság és kontroll biztosítása a döntéshozók számára,
- profit növelése.
ZoomInfo felhasználói vélemények
Tetszett
- jó szűrési funkciók, fókuszált keresési lehetőség,
- exportálható CSV adatbázis,
- pontos, minőségi adatok,
- könnyen kezelhető accountok, egyszerű kommunikáció,
- intuitív platform.
Nem tetszett
- oldal betöltési sebessége,
- oktatás nélkül nehezen használható,
- alkalmanként elavult kapcsolati adatok,
Leadfeeder
A Leadfeeder egy B2B leadgeneráló szoftver, amely azonosítja a webhelyre látogató vállalatokat, érkezési útvonalukat, viselkedésüket és vásárlási szándékukat.
Az eszköz egy „Leadfeeder Tracker” szkriptet használ az adatok lekéréséhez. A szkript gyorsan megtalálhatja a kívánt potenciális ügyfelek elérhetőségét, és elrejtheti azokat a vállalatokat, amelyek kevésbé relevánsak.
Leedfeeder felhasználói vélemények
Tetszett
- megmutatja az oldal keresési előzményeit
- könnyen létrehozható feedek
- egyszerű használat,
- jól automatizálható folyamatok,
- oldallátogatáshoz rendelt mutatók segítik az accountok minőségi csoportosítását.
Nem tetszett
- manuális adattisztítást is igényel,
- magas ár,
- a Lite verzióban kevés az adat a Premiumhoz képest,
- a felhasználók kezelése lehetne egyszerűbb.
Metadata.io
A Metadata.io az első revenue marketingplatform, melyen keresztül az elindított fizetett kampánykísérletek automatikus optimalizálással futnak. Az automatikus optimalizálás fókuszában természetesen a bevétel maximalizálása van.
Az automatizált folyamatok idő-hatékonyak, így több kapacitás marad a stratégia és a célzás kialakítására, valamint a kreatív folyamatokra.
Metadata.io felhasználói vélemények
Tetszett
- könnyen használható,
- kiváló ügyfélszolgálat,
- egyszerű a célcsoportok kezelése, targetálása,
- átlátható a különböző kísérletek eredményei, hatékonysága,
- a különböző platformokon futtatott hirdetések integrálhatók, hatékonyabbá teszi a mérési folyamatokat.
Nem tetszett
- kreatívok mentés utáni szerkesztése nem megoldott,
- kampányok szüneteltetése és duplikálása néha elakad,
- futó kampányok alatt problémás a célcsoportok frissítése,
- egyes riport funkciók nehézkesek, kevésbé intuitívak.
Ingyenes Account Based Marketing eszközök
Teljesen ingyenesen használható komplex Account Based Marketing eszközöket nem igazán találtunk, de több olyan eszköz is van, amely ingyenes próbaidőszakot kínál. Az Accountok kigyűjtésére alkalmas felületek közül viszont több ingyenes szolgáltatás is van, ezek jellemzően korlátozott mennyiségű adatot mutatnak, vagy kevesebb funkciót kínálnak. Ha érdekelnek az ingyenes megoldások, kövess mindek LinkedIn vagy Facebook oldalunkon, hamarosan készítünk egy összefoglalót ezekről a platformokról is.
Account Based Marketing eszközök összefoglaló
Az Account Based Marketing stratégia alkalmazása már rövid távon is komoly bevételnövekedést generálhat, viszont ahhoz, hogy igazán hatékonyan működjön szükséges egy átgondolt stratégia, és a specifikus eszközök használata. A rendelkezésre álló Account Based Marketing eszközök
- kigyűjtik a megfelelő account információkat (név, email, telefonszám)
- áttekinthetővé teszik az eredményeket,
- lehetővé teszik a személyre szabott kommunikációt (perszonalizált landing oldalak, hirdetési kampányok)
- leegyszerűsítik az osztályok közötti kommunikációt,
- és egyes esetekben a tartalomgyártáshoz is biztosítanak funkciókat.
Összességébe véve időt és energiát takarítanak meg.