Ebben a cikkben arról írunk, hogy mi is a LinkedIn SSI score, milyen összetevői vannak és hogyan lehet növelni a metrika értékét.
Mi a LinkedIn SSI score?
A LinkedIn SSI score, vagy a Social Selling Index, az a szám, amivel a LinkedIn algoritmusa a profilodat és a „viselkedésedet” értékeli. Az értékelés aszerint alakul, hogy hogyan jeleníted meg a professzionális énedet, milyen a szakmai kommunikációd. Figyeli, hogy milyen hatékonyan építed a kapcsolati hálózatodat, hogyan találod meg a célcsoportodat. Az is fontos, hogy mennyire vagy aktív, azaz milyen gyakran posztolsz, és osztasz meg érdekes tartalmakat.
Azt, hogy jelenleg milyen értéket mutat a Social Selling Indexed, a LinkediInen belül itt tudod megnézni. Ha 80 pont feletti az érték, akkor rendben vagy! Persze lehetnek érdekes insightok a továbbiakban számodra is, de a LinkedIn posztok viralitásáról írt tartalmunkkal is folytathatod az olvasásodat.
Nézzük meg az alapokat.
Milyen összetevői vannak a score-nak?
A metrika 4 összetevőből áll, ezek a következők:
- Establish your professional brand | Professzionális jelenlét – számít a profil kitöltése, a posztolás
- Find the right people | Kapcsolatok keresése – hálózatépítés hatékonysága
- Engage with insights | Értékes interakciók – beszélgetést indító bejegyzések megosztása, párbeszédekben való részvétel
- Build relationships | Kapcsolatok vezetőkkel, döntéshozókkal – döntéshozók jelenléte a kapcsolati hálóban
A továbbiakban megvizsgáljuk részletesen, hogy ez a 4 dimenzió miről szól, és hogyan tudod fejleszteni azokat.
Hogyan növelheted a Social Selling Indexedet?
Mint minden közösségi média platform, a LinkedIn is arra törekszik, hogy a felhasználói minél több időt töltsenek a felület használatával. Ezt a célt többek között a „jó minőségű” felhasználók platformon megjelenő tartalmain keresztül éri el. Akárcsak a való életben számít az, hogy hogyan mutatod be magad, mit írsz a bemutatkozásodban, mit posztolsz és a közösség hogyan reagál a tartalmaidra. Míg a való életben személyes beszélgetéseken keresztül alakul ki a benyomás, a digitális környezetben a kulcsszavak, hozzászólások, kedvelések, megosztások számítanak.
A 4 dimenzió mentén a profilod összesen 100 pontot kaphat, egy-egy dimenzió maximális pontszáma 25.
Pont | Mit jelent a LinkedIn szerint? |
---|---|
0–39 | Valószínűleg nem sokat vagy egyáltalán nem használod a LinkedIn-t. |
40–49 | Befejezted a profil oldalad és ismered az alapokat. |
50–59 | Valószínűleg saját tartalmakat posztolsz és kommentelsz is olykor. |
60–69 | Minden tekintetben jól haladsz. Ügyes vagy a LinkedInben. |
70–79 | Átlagon felül használod a platfomrot, Érdemes követni a példád. |
80–89 | A LinkedIn rocksztár vagy és vélhetően sokan követnek. |
90–99 | LinkedIn szupersztár vagy |
100 | Fantasztikusan használod a Photoshop-ot |
1) Establish your professional brand | A professzionális jelenlét
Nagyon fontos, hogy teljes legyen a profilod. Ehhez szükséges:
- professzionális üzleti profilkép feltöltése,
- háttérkép (cover) használata,
- headline megírása,
- about rész kitöltése,
- munkehelyi tapasztalatok részletezése,
- multimédia csatolása (link, video, prezentáció).
Alap elvárás, hogy legyen feltöltve fényképed, és töltsd ki a headline-t. A headline közvetlenül a neved alatt jelenik meg, és megmondja, hogy ki vagy, miben segítesz, mi az amivel a közösség számára hasznossá válsz. A headline kitöltése azért is fontos, mert amikor hozzászólsz egy-egy tartalomhoz, akkor a többiek is látják, hogy ki vagy.
Nagyon fontos még a bemutatkozás. A bemutatkozás megírásakor figyelj oda arra, hogy:
- releváns kulcsszavakat használj,
- legyen tömör a fogalmazás,
- írd azt, ami a célcsoportod számára értéket szolgál.
A releváns kulcsszavak kiválasztásában segíthet egy fejvadász, de magad is kigyűjtheted az adatokat.
- Keress rá a pozíciódra kiírt állás ajánlatokra.
- Jegyzeteld ki azokat a tulajdonságokat, amelyek a szerepkört meghatározzák.
- Válaszd ki azokat az információkat, amelyek téged is jellemeznek.
- Írd meg a szöveget, használd a leggyakoribb kulcsszavakat, és azokat az egyedi jellemzőket, amelyek a személyiségedet meghatározzák.
Mindig tartsd szem előtt azt, hogy mi az ami az olvasónak fontos, neki írj, ahelyett, hogy a saját prioritásaidra fókuszálsz.
Ami a munkahelyek listázását illeti, add hozzá az aktuális munkahelyedet, és írd le részletesen, hogy mivel foglalkozol (régieknél mivel foglalkoztál, milyen projektekben vettél részt). A munkahelyhez multimédia tartalmakat rendelhetsz: weboldal linkje, videók, prezentációk. Így amikor valaki átnézi a profilodat, egyből láthatja a szolgáltatásaidat, eredményeidet, az aktuális munkád.
Végül, de nem utolsó sorban ott van a Featured rész, ahol kiemelheted korábbi posztjaidat, cikkeidet, megoszthatod a linkjeidet és mádiatartalmaidat.
2) Find the right people | Kapcsolatok keresése
A LinkedIn egy szakmai kapcsolatépítő platform, ezért díjazott viselkedés a hálózat bővítése, a profilok megtekintése és az egymáshoz való kapcsolódás.
- Jelölj be rendszeresen embereket!
- Nézz meg profilokat (olyanokat is, akik 3 szinttel távolabb vannak).
- Használd az ajánlásokat új emberek bejelöléséhez.
- Kereséskor használd a szűrőket és kulcsszavakat.
- A LinkedIn Sales Navigátor használatáért +10 pont jár.
A profil oldalak felkeresése során nagyon fontos megtartani az egyensúlyt, és a pozitív eseménynek számító bejelölés sem összetévesztendő a „hideghívással”.
Ha aránytalanul sok profiloldalt nézel meg, rövid idő alatt, a rendszer gondolhatja azt, hogy robot vagy, ami profil letiltással járhat.
Ami pedig a sales megkeresés céljából elkövetett bejelöléseket illeti, nagyon vigyázz arra, hogy az ajánlatodat csak akkor küld el, ha annak helye van. Az ismeretlenül küldött megkeresések nem csak az imázsodat rombolják, de a LinkedIn is figyeli a visszautasításokat, illetve a bejelölések és bejelölések elfogadásának arányát.
3) Engage with insights | Értékes interakciók
Ez a dimenzió úgy tud növekedni, ha olyan tartalmakat teszel közzé, vagy osztasz meg, amelyek párbeszédet és/vagy pozitív visszajelzéseket generálnak.
- Keress és ossz meg számodra érdekes tartalmakat másoktól (minimum 1/hét).
- Írj saját tartalmakat (bejegyzés, link megosztás, cikkírás).
- Kedveld mások bejegyzéseit.
- Szólj hozzá posztokhoz.
- Válaszolj a saját bejegyzéseid alatt érkező hozzászólásokra.
- Írj rá új kapcsolataidra (hogyha válaszolnak plussz pontokat kapsz).
Ezen a ponton már a fizetett szolgáltatások használata is számít. InMailek küldésével, az iparági insightok és saját aktivitásod mérőszámaira való reagálás tovább erősíti a LinkedIn SSI score-odat.
4) Build relationships | Kapcsolatok vezetőkkel, döntéshozókkal
Egy-egy felhasnzálói profil értékét az is befolyásolja, hogy a kapcsolataid milyen beosztásban vannak. Erősebb ez a pontszám, ha VP, CEO vagy egyéb magas titulussal rendelkezők fogadják el a kapcsolatodat. Pontokba szedve, ami itt számít:
- magas titulussal rendelkező felhasználók száma a kapcsolati hálóban,
- cégen belüli kapcsolatok száma,
- acceptance rate, azaz hány olyan felhasználót jelölsz be, aki el is fogadja a felkérésed,
Amint megvan az 5000 kapcsolatod, A linkedin lényegében influencerré avanzsál.
LinkedIn analitika – Növekedés adat alapon
A platform nem igazán nyújt segítséget, ha adatokra támaszkodva szeretnénk építkezni és ennek viszonylag egyszerű oka van. A felhasználók egy elenyésző rétege igényli a részletes statisztikákat, ám azoknak, akik hasonlóan hozzánk imádják a metrikákat, van egy általunk kipróbált program, amit előszeretettel ajánlunk.
A program neve Shiledapp.ai és a linkre kattintva ki is próbálható. Részletes statisztikát ad a követők alakulásától a posztokra érkező reakciókig és mindezeket idővonalra vetítve teszi meg, ami viszont már nem elérhető máshol. Mindez pedig azért fontos, hogy tevékenységeid által keletkezett hullámok histórikus alakulásából is tanulhass.
Külön vizsgálhatod a posztok felfutását és terjedését is, amit manuálisan igen körülményes megtenned (próbáltuk). A kapott adatokból pedig kikövetkeztetheted, hogy mely posztok és típusok leszen az általad felépített célközönséged ideális tartalmai.
A fentiek alapján láthatod, hogy egész jól mutatja a LinkedIn az utat arra, hogyan legyél „power user”, de a nap végén a legfontosabb az, hogy a tartalmaidhoz mit szól a hálózatod. A magyarországi LinkedIn tábor körülbelül 833k felhasználóból áll. (itt meg tudod nézni), ami annyit jelent, hogy 1500 felhasználó felett már elméletben képes vagy elérni minden magyar usert. Az átlag felhasználónkénti kapcsolat 400-500 között mozog. A lenti grafion kicsit részletesebben szemlélteti, igaz nem valami friss.