fbpx
Title Image

LISN: Az év kreatív megoldása díjas audiomarketing platform

Bemutatjuk a LISN projektet, amit a COVID-19 hozott el és keltett életre 2020-ban. Már két díjat is kiérdemelt, köztük az Év honlapja szakmai zsűrijének jóvoltából, az Év Kreatív Megoldása lett. Maradj velünk és ismerd meg a LISN sztorit!

Ismerd meg a történetet

Mi az a LISN?

A LISN egy audiomarketing platform, ahol a meglévő online tartalmaidat (cikkeket, blogcikkeket) felolvashatod te magad vagy dönthetsz úgy, hogy színészekkel, szinkronhangokkal és profi felolvasók segítségével felolvastatod azokat. Ezáltal meghallgatható formában is elérhetővé teszed olvasóid számára. A cikkhez társított hanganyaghoz a LISN egy beépített lejátszót is kínál, aminek segítségével az olvasó eldöntheti, hogy olvassa vagy meghallgatja a tartalmaidat.

A meghallgatás során egy dobogó szivecske is megjelenik a lejátszóban és ha az olvasónak tetszik a tartalom, akkor a szívre kattintva visszajelez neked. A beépített lejátszó segítségével tulajdonosként nyomon követheted, hogy a cikkedet mennyien olvasták el, hallgatták meg és értékelték.

Mindezeken felül pedig a LISN segítségével a hangoscikkek automatikusan felkerülnek a Spotify-ra és az Apple Podcast-ra is, amennyiben milliók számára elérhetővé szeretnéd tenni meghallgatható tartalmaid. 

2021-ben trendi lesz az audiomarketing

Audiomarketing

Kutatások alapján fokozatosan nő az igény a hallgatható tartalmak és az ehhez kapcsolódó marketing igények kiszolgálására. Az USA felnőtt lakosságának 42%-a heti rendszerességgel hallgat podcastokat a legkülönfélébb témákban. Az Audiomarketing egy olyan niche piac, ahol kimondottan a hangélményekkel és a hallgatható tartalmak márkára gyakorolt hatásaival foglalkozunk. Mivel a fejlett emberi kommunikáció is a hangok értelmezésén alapszik, így az audiomarketing szerves részét képezi a komoly marketing és növekedésorientált szervezetek stratégiájának.

A kutatások bebizonyították, hogy a hanghatások, a zene és a beszéd intenzíven hat az agyunk működésére, a hallott hangok indirekt hatást gyakorolnak a döntéshozatalra, ítéletalkotásra. A racionálisnak látszó döntések mögött pedig érzelemvezérelt döntési mechanizmusok rejtőznek. 

Neuropszichológia és a LISN

Az írott tartalom beszéddé alakítását követően az olvasó nem pusztán a szöveget értelmezi, hanem egy felolvasó vagy mesélő által átéli mindazt. Mivel a felolvasó stílusa, beszédhangja, sebessége és az emberi viselkedése mind a mesélő preferenciájának részét képezi, ezért a hallgató könnyedén képes a neurális ráhangolódásra. A neurális ráhangolódás már gyerekkorban elkezdődik, a kisbabák agya ugyanis az első három évben fejlődik a legtöbbet. Közel 700-1000 neurális kapcsolat alakul ki másodpercenként ebben az időszakban és ezen kapcsolatok kialakításában a szavak kulcsfontosságú szerepet játszanak. De a nyelvi környezet nem csak gyermekkorban jut központi szerephez. Az empátia egy klasszikus emberi képesség, aminek fiziológiai jelei is vannak. Ha alaposan figyelünk egy emberre, agyunk egy folyamat révén összehangolódik vele, hogy jobban megértsük, mire gondol és mit érez. Ezt nevezzük neurális ráhangolódásnak.

A Princetoni Egyetem kutatói egy funkcionális (fMRI) agyszkenner segítségével végzett kísérlet során megfigyelték, hogy a neurális ráhangolódás megszűnik, ha az emberek rosszul kommunikálnak. Vagyis az agy összehangoltság mérésével meg tudják állapítani, hogy mennyire jó a kommunikáció. Arra a felfedezésre jutottak, hogy azok akik leginkább figyelnek, vagyis a “jó hallgatók” sokszor előre tudják, mit fog mondani a beszélő.

A ráhangolódást sokkal könnyebb elérni akkor, ha a beszélő jó minőségben, érthetően és szépen beszél. Éppen ezért a LISN-hez olyan színészek, szinkronszínészek csatlakoznak, akiknek a beszédkészsége sokkal fejlettebb az átlagnál.

SEO trükk és konverzió optimalizálás

A keresőoptimalizálás szakértői egybehangzóan azon a  véleményen vannak, hogy az oldalon töltött idő rendkívül fontos a rangsorolás szempontjából. Noha a Google nem explicit módon méri a felhasználók oldalon töltött idejét, a származtatott adatokból képes kikövetkeztetni olyan információkat, amit aztán a ranking során alkalmaz. (A Google Analytics nincs közte)

 

A LISN lejátszó segítségével a cikk meghallgatásának köszönhetően 2-3x több időt töltenek az oldalon azok a felhasználók, akik meghallgatják a tartalmakat. Ami talán még ennél is érdekesebb, hogy tapasztalataink szerint 30% feletti a meghallgatási konverzió aránya. 

Mennyit ér egy látogató?

A LISN korai szakaszában egy kísérletet végeztünk: Az egyik ügyfelünk a cikkéhez kihelyezett egy lejátszót. A lejátszóval a szöveg profi felolvasását lehet meghallgatni. Egy hónapos időintervallumot vizsgált, ahol 1350 látogatót számolt a rendszer, amiből 511 hallgatás keletkezett (37%-os hallgatási arány) és 55 kedvelést kapott a hangsáv (10%),  ezzel pedig három szintű interakciót váltottunk ki a felhasználóból. ( szakmai berkekben az ilyen jellegű tevékenységeket mikro-elköteleződésnek is nevezzük. (itt tudsz meg többet róla, @ 7digits írt bővebben a témáról)

A felolvasás költsége mindössze 12 000 Ft-volt, és mivel ingyenes a LISN lejátszó használata, ezért kevesebb, mint 23 Ft-ba került egy meghallgatás a vizsgált időszakban. Mivel egy ilyen cikk nem évül el, ezért egy év távlatában fokozatosan csökken a meghallgatási költség és nő a befektetés megtérülése.

A LISN egy új eszköz, amely segít abban, hogy csökkentsük a lemorzsolódók számát, hiszen könnyebben bezárnak egy cikket olvasás közben, minthogy vezetés közben átugorják azokat. Ezzel a módszerrel növeljük annak az esélyét, hogy az általunk közvetített információ minden egyes morzsája eljusson felhasználóinkhoz.

Mennyibe kerül a használata?

A LISN-t rendelkezik egy ingyenes csomaggal. Saját hangsáv feltöltésére van lehetőség 50 cikk erejéig. A rendszer engedélyezi a lejátszó használatát, illetve 5000 letöltésig a lejátszást. 

A cikkekhez a marketplace segítségével találsz felolvasót. A felolvasás ára minden esetben a cikkedhez igazodik. A megrendelés és a teljes folyamat egyszerű és gördülékeny. A megrendelést követően egy chat funkció segítségével lehet megbeszélni a kiejtésbeli kérdéseket a felolvasóval, aki a végleges hanganyagot a LISN felületére tölti fel. Amint elfogadásra került a megrendelés, publikálhatod is az oldaladon a lejátszót a tartalommal.

Egy gamifikáció segítségével tizedére csökkentettük a felolvasások költségét. A megszokottól teljesen eltérő új licencet és felhasználási módot alakítottuk ki és ötvöztük a hangoscikkek értékesítési modelljével Magyarországon. Ráadásul minden felolvasónak leadott rendeléssel támogatod a színész szakmát, életben tartod a szépbeszédet és mindezekért cserébe valódi értékteremtő tartalmat kapsz.

Build Up Your Audience

A LISN segítségével alakíthatod a felhasználóid tartalomfogyasztási szokásait, igazodhatsz az idejükhöz, aminek köszönhetően előnyben részesítenek téged a versenytársaiddal szemben. A tartalmaid rendszeres hallgatása, a bevált felolvasó hangja és a népszerű csatornákon való egységes megjelenés tovább erősíti a márkád.

Podcast helyett?

A podcast az ipod és a broadcast szóból ered, jellemzően hangalapú állományok internetes közzétételét jelenti. Ha szigorúan vesszük, akkor a hangoscikk is podcast. Ha a “podcast” műfajt vizsgáljuk, akkor sok esetben egy beszélgetés jellegű tartalomra gondolunk, ami nem feltétlenül írott szöveg felolvasása. A többszereplős “podcast” műfaj egy hosszabb és sokkal kötetlenebb tartalom, aminek a népszerűsége megkérdőjelezhetetlen. A természetességéből eredően a felhasználói élmény olyan, mintha mi magunk is részesei lennénk a diskurzusnak. Jellemzően 45p – 1:30 közötti hosszúságú és bőségesen akad benne töltelék beszélgetés is, ami egyik jellegzetes és természetes velejárója. Ezzel szemben a felolvasott tartalom egy 10-15p-es rövid u.n “Snacky Podcast”, ami gyorsabban fogyasztható, lényegre törőbb és a felhasználói élmény szempontjából inkább egy filmre, vagy egy dokumentum filmre hasonlít.

Éppen ezért a kettő nem üti és zárja ki egymást.

Kinek ajánljuk?

A LISN-t azoknak érdemes alkalmazni, akik rendelkeznek online blog tartalmakkal. Jellemzően egy cikkük 300 szónál hosszabb és tartalmaik időtállóak, érdekesek. Ha túl nagy a lemorzsolódás vagy kicsi az oldalon töltött idő, az esetek túlnyomó többségében nem a tartalommal van a gond, hanem azzal, hogy a felhasználónak nincs ideje elolvasni azt. Ezért sok látogató inkább félreteszi a tartalmakat, hogy később elolvassa, ami végül sosem történik meg.

 

A lemorzsolódó felhasználók 15-40%–ának megtartásában képes segíteni a LISN.

Az Év kreatív megoldása 2020

A fejlesztés kezdetén írtam egy cikket az innováció terjedéséről, amiben szegmentáltam a felhasználói attitűdöt egy startup életszakaszaira bontva. Mivel a LISN egy új és ráadásul disruptív startup, ezért különösen fontos számunkra, hogy megtaláljuk a korai felhasználókat, vagy karakterisztikájuk szerint az innovátorokat. Célcsoportunk a korai szakaszban azok a marketing szakértők, akik fogékonyak az új technológiákra és viszonylag nagy a kísérletezési hajlandóságuk. Arra gondoltunk, Őket megtalálhatjuk és elérhetjük az Év honlapja megmérettetésre benevezve még akkor is, ha nem nyerünk. 

Végül nyertünk. A LISN hozta el az Év Kreatív Megoldása díjat.

– A kategóriát figyelembe véve igazán kreatív megoldásokkal találkoztunk mi magunk is. Szuper volt mindenki! –

2021-ben pedig folytatjuk a projektet. Izgalmas lesz figyelni a változásokat és a fejlődést, amit megtehetsz akár a páholyból is. Iratkozz fel a GH hírlevelére, ahol folyamatosan beszámolunk a tapasztalatainkról. Annyit ígérhetünk, hogy nem mindig a cukormáz lesz előtérben. A kudarcokról éppúgy beszámolunk, ahogy eddig is tettük, hiszen tudjuk, hogy azokból még inkább tanulhatunk, tanulhattok.

Kövesd a LISN projektet, fejlődj és tanulj velünk együtt!

andras@growthhackers.hu

Certified Growth Master 2005 óta foglalkozik online üzletfejlesztéssel, üzemeltetéssel és webfejlesztéssel. Milliárdos árbevételű külföldi és Magyar vállalkozások növekedését vezeti, valamint a 2020-as Év Kreatív Megoldása díjat nyert LISN startup alapítója és ügyvezetője,

Copy link
Powered by Social Snap