fbpx
Lépj velünk kapcsolatba
Kapcsolat

Így mérjük a LinkedIn posztok viralitását

Az elmúlt egy-másfél hétben azzal kísérleteztünk, hogy a korábban megírt, viralitásról szóló cikkünk alapján vajon a LinkedIn posztjaink terjedési sebességét mennyire tudjuk hitelesen mérni. Összeállítottam egy „Linkedin posztok viralitása” táblázatot, ami a szokásos basic reach és engagement ráták alapján dolgozik, ezt a cikk végén a gombra kattintva te is letöltheted.

 

Mi így mértük a Linkedin posztok viralitását:

 

 

GrowthHackers.hu - A Magyar Growth Hacking Hub

Még mielőtt tovább mennénk a táblázatra és a változókra, először álljunk meg egy pillanatra, és gondolkozzunk azon, hogy mitől lesz jó egy LinkedIn posztunk elérése.

 

A LinkedIn organikus rangsoroló algoritmusa szereti, ha a posztunk:

 

  • tartalmaz tagelést, tehát meg van jelölve egy személy a posztban (@)
  • ~30mp hosszúságú rövid, informatív videót tartalmaz
  • hosszú, szöveges tartalom (long-form post, más néven LinkedIn article)
  • olyan hashtageket használ, amik jelenleg nagyon népszerűek
  • megosztó, de nem offenzív

A tagelések értelemszerűen azért is jók, mert a bejelölt ember nagy valószínűséggel reagálni fog a tartalmadra, ami pedig azt is jelenti egyben, hogy a tagelt személy hálózatában is elkezd terjedni a posztod. Minél nagyobb halat – vagy épp cápát – tagelsz, annál nagyobb esélyed van kitűnni a tömegből.

A videók esetében különösen fontos, hogy illeszkedjen a platform szellemiségéhez, tehát ne vicceskedés, hanem valami szakmai vágykeltés vagy esetleg employer branding legyen a fókusz.

A hosszú szöveges tartalmakat vagy más néven long-form posztokat (LinkedIn article) különösen szereti a platform. Ez lényegében annyit tesz, hogy nem posztot írsz, hanem cikket a “write an article”-re kattintva, majd ezt megosztod posztként. Egy ilyen cikk akár 100.000 karakteres is lehet, így bőven van helyed kiélni magad. Noah Kagen készített egy 3000 article posztot elemző kutatást, aminek az eredményei itt olvashatóak.

A hashtagek használata nemcsak azért jó, mert előrébb sorol az algoritmus, de kereshetőség és visszakereshetőség szempontjából is kritikus. Az, hogy kinek mennyi és milyen hashteget érdemes használni, az relatív. A puding próbája az evés.

A megosztó – de semmiképpen sem offenzív – tartalmak már csak azért is jobban teljesítenek, mert az emberek “felháborodását” vagy épp hiúságát használjuk ki vele. Felháborodás alatt nyilván nem valódi polgárpukkasztást, inkább csak vitaindítást értünk.

A LinkedIn posztok viralitása szempontjából ezek mindenképpen ajánlott tippek-trükkök.

 

GrowthHackers.hu - A Magyar Growth Hacking Hub

 

Alapok a LinkedIn analitikákhoz

A LinkedIn standard – tehát nem prémium – fiók esetén is a poszt analitikákat 2 hónapig, a cikk (linkedin article) analitikákat pedig 2 évig őrzi meg. A 2 hónapon belül publikált posztjaid alján találod, hogy mennyien látták eddig, hány embert ért el a tartalom.

 

 

 

Az “xy views of your post in the feed” feliratban lévő szám mutatja az elérések számát, rákattintva megjelenik egy részletesebb analitika..

 

..de még ezt is ki tudod bontani az újraosztásokra, és a teljes oszlop nézetre.

 

GrowthHackers.hu - A Magyar Growth Hacking Hub

 

Alap változók

 

  • Time since publication: a posztod élesítése óta eltelt órák száma
  • Date: a publikálás óta eltelt óraszám alapján megadja a jelenlegi dátumot és időt
  • Reach: ennyien látták a posztodat, ennyi emberhez jutott el (a fenti képen látod, hogy honnan lesheted le)
  • Comment: ez a hozzászólások száma adott időpillanatban
  • Like: bármilyen reaction (like, celebrate, love, insightful, curious) száma adott időpillanatban

Fontos, hogy a mérés csak akkor pontos, ha minden vizsgált időpillanatot a publikálás idejéhez igazítasz. Mi stílusosan egész órához igazítottuk, majd manuálisan töltöttük a táblázatot minden óra egészkor, amikor éppen rá tudtunk nézni vagy csak épp nem felejtettük el.

 

GrowthHackers.hu - A Magyar Growth Hacking Hub

 

Összetett változók

 

  • Global Virality Score: ez lényegében a globális terjedési érték, ami azt mutatja meg, hogy egy perc alatt mennyi emberhez jut el a tartalmad -> reach / minute
  • Reaction Conversion (%): ez az érték azt mutatja meg, hogy ha a megtekintésekhez viszonyítjuk a reakciók számát, akkor mi a reakciók konverziós aránya -> reaction / reach
  • Comment Conversion (%): ez az érték a kommentek megtekintésekhez viszonyított konverziós arányát mutatja -> comment / reach
  • Comment / Reaction rate (%): ez az érték a reakciókhoz viszonyítja a hozzászólások számát -> comment / reaction
  • Reach / minute: ez egy kicsit csalóka, mert feljebb leírtuk a globális terjedési értéknél, hogy az elérés és a publikálás óta eltelt percek százalékos arányát nézzük. Ennél a változónál annyi variálás van, hogy új mérési eredmény hozzáadásánál az előző sorban található mérési eredménnyel hasonlítja össze a percenkénti elérési sebességet, ennek köszönhetően zöld színnel képes mutatni, ha javulás van a tendenciákban, pirossal pedig ennek az ellenkezőjét.

A vizualitás szerintünk is fontos, ezért bekerült még pár grafikon is ebbe a táblázatba:

Reach / hours grafikon: mutatja, hogy ‘x’ eltelt órához viszonyítva ‘y’ elérést hozott a poszt ->

 

Globális terjedési érték grafikon: egyértelmű, kifejtettük korábban ->

 

Elérés / perc & Globális terjedési érték grafikon: ez a két változó értékét összevetve mutatja ->

 

Linkedin poszt terjedési sebessége

 

GrowthHackers.hu - A Magyar Growth Hacking Hub

A táblázat megtekinthető és lopható INNEN. Reméljük, hogy tetszett az írás, hamarosan érkezünk egy új tartalommal, de addig is iratkozzatok fel!

 

 

Author avatar
Sárközi András
https://growthhackers.hu/
Certified Growth Master 2005 óta foglalkozik online üzletfejlesztéssel, üzemeltetéssel és webfejlesztéssel. Milliárdos árbevételű külföldi és Magyar vállalkozások növekedését vezeti, valamint a 2020-as Év Kreatív Megoldása díjat nyert LISN startup alapítója és ügyvezetője,
A legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Kérjük olvasd el